مرکز خدمات روانشناسی

مرکز خدمات روانشناسی

موسسه علمی پژوهشی روان بنه ( شماره ثبت 7180)
مرکز خدمات روانشناسی

مرکز خدمات روانشناسی

موسسه علمی پژوهشی روان بنه ( شماره ثبت 7180)

توصیه‌های روانشناسی به کنکوری‌ها

توصیه‌های یک روانشناس به کنکوری‌ها

امکان دارد زمان خواب برخی از افراد در شب قبل از کنکور به هم بخورد اما این امر اصلا مشکلی ایجاد نمی‌کند و فقط باید فرد آرامش خود را حفظ کند.

در دو روز باقی مانده به زمان برگزاری آزمون سراسری، داوطلبان فشار درس خواندن را از دوش خود کمتر کرده و به زمان استراحت خود اضافه کنند.

باید محیط خانواده در این مدت، آرام باشد و رفت و آمد اطرافیان به منازل کمتر شود.

باید خانواده فرزندان را به علت کوتاهی‌های احتمالی، در این دو روز باقی مانده مورد سرزنش قرار ندهند و او را با دیگران مقایسه نکنند.

داوطلبان نیز باید در این مدت زمان مطلب جدیدی را مطالعه نکنند و خلاصه مطالب مطالعه شده و نکات اصلی را مرور کنند و تا روز قبل از آزمون نیز این شیوه را ادامه دهند.

داوطلبان باید زمان خوابیدن و بیدار شدن خود را مطابق آزمون سراسری تنظیم کنند و هشت ساعت خواب کافی داشته باشند.

داوطلبان تا روز قبل از برگزاری کنکور می توانند مطالعه داشته باشند اما بعد از ظهر این روز را مطالعه نکنند و با رفتن به پارک خود را خسته کنند تا شب راحت تر بخوابند.

شب قبل روز آزمون بهتر است که فیلم طنز تماشا کنند و یک شام قوی و سبک میل کنند و از خوردن غذاهای سرخ کردنی و سنگین بپرهیزند.

وی توصیه کرد که داوطلبان در شب قبل روز آزمون یک لیوان شیر میل کنند و با تلاوت چند آیه قرآن کریم به رختخواب بروند و بهتر است که در صورت به هم نخوردن زمان خواب یک دوش نیز بگیرند.

امکان دارد زمان خواب برخی از افراد در شب قبل از کنکور به هم بخورد اما این امر اصلا مشکلی ایجاد نمی‌کند و فقط باید فرد آرامش خود را حفظ کند.

داوطلبان قبل از روز برگزاری آزمون در مراکز مشاوره، تکنیک آرام سازی فعال عضلانی را نیز بیاموزند.

حتما روز برگزاری آزمون صبحانه مفیدی را میل کنند که ترجیحا شیر، خرما، لبنیات و نان باشد.

در روز کنکور وسایل مورد نیاز مانند پاک کن، دو عدد مداد و تراش به همراه داشته باشند و در محل برگزاری آزمون در رابطه با درس صحبت نکنند و یک ساعت قبل از آزمون در محل حاضر باشند.

به هنگام ورود به جلسه به موارد اعلام شده از طریق بلندگو گوش کنند و با کشیدن چند نفس عمیق و قرائت چند آیه قرآن پاسخ دهی به سوالات را آغاز کنند.

به هنگام پاسخ دهی اگر با سوال سختی رو به رو شدند اصلا نگران نباشند و با مدیریت زمان به سوالات بعدی پاسخ دهند.

داوطلبان اگر جواب سوالی را به یاد نداشتند با گذاشتن علامت ضربدر در کنار آن ابتدا به سوالات آسان و بعد به سوالات سخت پاسخ دهند و حتما جواب‌ها را وارد پاسخ نامه کنند.

حتما هر10 سوال را به هنگام وارد کردن در پاسخ نامه کنترل کنند و در صورت اضافه آوردن وقت در برگشت به سوال‌ها، جواب‌ها را تغییر ندهند.

انسان مامور به نتیجه نیست و مامور به تلاش است و باید به خداوند توکل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.