مرکز خدمات روانشناسی

مرکز خدمات روانشناسی

موسسه علمی پژوهشی روان بنه ( شماره ثبت 7180)
مرکز خدمات روانشناسی

مرکز خدمات روانشناسی

موسسه علمی پژوهشی روان بنه ( شماره ثبت 7180)

هرگز در حالت عصبانیت نخوابید



                                                 هرگز در حالت عصبانیت نخوابید


پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه پکن می گویند خوابیدن با خاطرات غم انگیز در داخل مغز انسان انتشار می یابد و فراموش کردن آن را دشوار می کند. به همین دلیل آنان تاکید می کنند که افراد هیچگاه نباید درحالت عصبانیت به خواب بروند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از روزنامه تایمز، پاسخ احساسی افراد پس از یک حادثه بد، در صورتیکه فرد بیدار بماند تاحد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

در عوض زمانی که پس از وقوع رویداد احساسی منفی، بخوابند خاطرات این حادثه در مغز تقویت و با قوای بیشتری حفظ می‌شوند.

آنان تاکید کردند که انسان در حالت عصبانیت نباید بخوابد، چرا که خواب، رهایی و خلاص شدن از احساسات منفی و عصبانیت را دشوارتر می کند.

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه پکن انجام شده، فراموش کردن هرگونه بحث و جدل شدید و احساسات منفی قبل از خواب، بسیار دشوار است.

پژوهشگران دانشگاه پکن با انجام یک تحقیق علمی دریافتند که فراموش کردن بحث و جدل های شدید و احساسات منفی، پیش از رفتن به خواب دشوار است.

دانشمندان تاکید کردند، خوابیدن با خاطرات غم انگیز فراموش کردن آنها را سخت و دشوار می کند، چرا که این احساسات در طول مدت خواب، در سراسر مغز انسان منتشر خواهد شدو به این ترتیب خواب، خاطرات غم‌انگیز و دلخراش را تثبیت و احساسات منفی را تغذیه می‌کند.

محققین نتیجه گرفتند که بهتر است پس از رخ دادن چنین وقایعی فرد بیدار بماند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.